مقالات

برترین مقالات

تعمیرات تخصصی سمعک در کلینیک شنوایی پاسارگاد

چکیده مطلب:

بیشترین مشکلات و خرابی سمعک ناشی از مراقبت نادرست و بی توجهی کاربران سمعک است. اما از آنجایی که سمعک دارای قطعات داخلی الکترونیکی بسیار ظریف و پیشرفته است، ممکن است پس از مدتی نیاز به سرویس، تنظیم مجدد و یا تعمیر داشته باشد.
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در email
Email

برای افزایش طول عمر سمعک, استفاده و مراقبت درست و اصولی از آن تاثیر به سزایی دارد، و معمولا سمعک هایی که به طور مناسب نگهداری و مراقبت شوند(به خصوص در مقابله با ضربه و ورود آب به سمعک) احتیاج به سرویس و تعمیر نخواهند داشت.

زیرا بیشترین مشکلات و خرابی سمعک ناشی از مراقبت نادرست و بی توجهی کاربران سمعک است.

 اما از آنجایی که سمعک دارای قطعات داخلی الکترونیکی بسیار ظریف و پیشرفته است، ممکن است پس از مدتی نیاز به سرویس، تنظیم مجدد و یا تعمیر داشته باشد.

و این موضوع را در نظر داشته باشید که خرابی سمعک بسیار معمول و اجتناب ناپذیر است، چرا؟؟

1. اول اینکه سمعک در معرض عرق بدن و جرم گوش که هر دو اسیدی و آسیب رسان هستند قرار می گیرد بنابراین امکان آسیب دیدن سمعک بیشتر میشود.

2. و دومین علت ظرافت و حساسیت میکرو چیپ های کامپیوتری و پردازنده های الکترونیکی بسیار کوچک است که با برق کمتر از یک و نیم ولت کار می کنند،و به همین دلیل مراقبت و نگهداری درست توسط کاربر سمعک بسیار اهمیت دارد.

در اینجاست که خدمات پس از فروش و تعمیرات درست، دقیق و در کوتاه ترین زمان ممکن برای کاربر ارزش قابل ملاحظه ای پیدا می کند. تعمیرات سمعک با قطعات اصلی باعث حفظ کیفیت صدای سمعک می شود.

این عامل، به ویژه در کودکان بسیار حساس و مهم است. قطعات متفرقه صدای سمعک را از حالت طبیعی خارج می کنند و تشخیص آن برای کودک به راحتی امکان پذیر نیست. به علاوه این تغییر باعث کم شدن کیفیت سمعک شده و او را از سطح مطلوب یادگیری دور می کند.

کلینیک سمعک پاسارگاد به عنوان یکی از مجهزترین مرکز ارائه خدمات شنوایی و سمعک، مجهز به لابراتو تعمیرات و سرویس سمعک و ساخت انواع قالب، میباشد و به همین جهت گارانتی و ضمانت تعمیر و تنظیم مجدد را نیز برای متقاضیان فراهم کرده است.

به این صورت که در طول مدت گارانتی، کلیه خدمات پس از فروش از جمله، تنظیم، سرویس و تعمیر انواع سمعک در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد.

این موضوع را در نظر داشته باشید که انتخاب سمعک از میان برندهایی که با تکنولوژی نانو تمامی قطعات داخلی و خارجی سمعک را پوشانده اند و در نتیجه مقاومت قطعات را نسبت به آب و ذرات گرد و غبار و رطوبت و تاحدی هم عرق و جرم گوش را تا سطح قابل قبولی بالا برده اند،از اهمیت زیادی برخوردار میباشد.

برخی رده های سمعک های گروه سیوانتوس ( سیگنیا و رکستون )  از این تکنولوژی برخوردار هستند.

چه زمانی باید برای تعمیر سمعک به کلینیک مراجعه کرد؟

اگر علاوه بر تلاش های شما باز هم مشکل سمعک تان حل نشد،

1. سمعک سوت آزار دهنده دارد

2. سمعک از کار افتاده(در این حالت اول باطری سمعک را عوض کنید و فیلتر سر سمعک و یا قالب سمعک را چک کنید که از جرم پر نشده باشد،  اگر بعد از تعویض باطری و تعویض فیلتر و تمیز کردن قالب باز هم سمعک قطع بود به ادیولوژیست مراجعه فرمایید).

3. به علت ضربه به سمعک و یا عوامل دیگر  برای بدنه سمعک و یا قالب مشکل فیزیکی پیش بیاید.

4. آب و رطوبت وارد سمعک شده باشد 5. گاهی باوجود قالب گیری و ساخت قالب مناسب با گوش خود فرد،ممکن است به دلایلی کاربر احساس راحتی از قالب نداشته باشد که در این حالت حتما باید به ادیولوژیست مراجعه شود.